czwartek, 6 stycznia 2011

Grillowany łosoś na sosie musztardowo cytrynowym z ziołami prowansalskimi oraz pieczonymi ziemniakami


To pierwszy wpis, który mam nadzieję, zachęci wszystkich do zaglądania tutaj. Historia łososia była prosta jak jego życie. Błądząc między sklepowymi półkami natknąłem się na świeżego łososia.
Tak jakoś zrobiło mi się go żal i zabrałem do domu... i nasza przyjaźń się skończyła, postanowiłem go zjeść.

Przechodząc do rzeczy: łosoś został zamarynowany na jakieś 1,5 godziny w oliwie, soku z cytryny, czosnku i brązowym cukrze muscovado. Po tym czasie został wrzucony, od strony skóry, na grilla na około 10minut. Później obrót o 180stopni i kolejne 10minut.
Sos to podstawowy sos biały (zasmażka + mleko/śmietanka), do którego dodałem troszkę ziół prowansalskich, soku z cytryny i ostrej musztardy.
Ziemniaki zostały PODGOTOWANE, po czym troszke zmoczyly się w oliwie z solą i pieprzem, po czym wylądowały także w piekarniku.
Enjoy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Durszlak.pl