środa, 11 maja 2011

Wieprzowe polędwiczki z masłem czosnkowym i sałatką ze świeżego szpinaku

Ktoś naprawdę będzie musiał mnie kopnąć w tyłek, żebym zabrał sie do roboty w kwestii bloga, tak jak w innych dziedzinach życia. Po kolejnej, niezbyt krótkiej przerwie, powracam z przepisem na troszkę lżejszą wersję obiadu z mięsem. Jako że wiosna chyba już na dobre zawitała w Nasze skromne progi, w warzywniaku zaczęły się pojawiać nowalijki.
Czasem zdarza się, że mam wolną sobotę, i idę wtedy do pobliskiego warzywniaka i rzeźnika. Podczas tej wyprawy udało mi się kupić podstawowe produkty potrzebne do ugotowania mojej wersji.
Więc potrzebne nam będą:
Jedna polędwiczka wieprzowa (około 500gr)
Pęczek świeżego szpianku
Pęczek rzodkiewek
Masło
Czosnek
Sól
Pieprz
Oliwa
Sok z cytryny

Zaczynamy od pokrojenia mięsa w okolo 10centymetrowe kawałki, które delikatnie rozbijamy ręką, ewentualnie trzonkiem noża. Mięso solimy, pieprzymy i wrzucamy na patelnię, na której rozgrzaliśmy masło z odrobiną oliwy i smażymy do zrumienienia z dwóch stron - czyli jakies 10minut z każdej strony. W tym czasie pozostale masło (zależnie, ile kto lubi. u mnie to bylo jakieś 5łyżek) mieszamy z poszatkowanym ząbkiem czosnku i solą.
Szpinak dokładnie płuczemy, żeby pozbyć się piasku, który się w nim znajduje, i wrzucamy do miski. Do szpinakowych liści dodajemy pokrojne w cienkie plastry rzodkiewki, i wszystko zalewamy sosem, który przygotowaliśmy z soku z cytryny, oliwy, soli i pieprzu.
Sałątkę nakładamy na talerz obok polędwiczek, a na górę mięsa dajemy masło czosnkowe. I gotowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Durszlak.pl